26 Ağustos 2014 Salı

VOLKAN KARTAL 'la OMBRE ve İZMİR Kuaförleri

Selam Kızlar;
Hemen konuya dalıyorum, zira mevzu uzun ...
 Öncelikle kuaför takıntısı olan biri olarak; doğru kuaför ne zor bulunuyor arkadaş?
 Güvenmek, saçları emanet etmek ne zor! 
Eskiden İzmir de çok çok ünlenmiş kuaförler vardı (Nasyonel, Os-ça, Kemal&Mustafa, Nizam...) bir kadın bu kuaförlerden birine gidiyorsa; kesin şık-zengin bir de çok güzeldi. 
Son günlerde İzmir'de isim yapan, herkesce duyulan bir kuaför duydunuz mu? En duyulanı KEY KUAFÖR o da instagram sağolsun bir de sıkça duyduğumuz fahiş fiyatları...
İzmir'de neden bu kadar çok birbirinden bağımsız kuaför var anlayamıyorum bunun sebebinin "yüksek ego" olduğunu ve birkaç eğitimden sonra hemen ben oldum zannederek kendi dükkanlarını açan, meslektaşları olduğunu söylüyor  Volkan KARTAL.

KİMDİR Volkan KARTAL?
1984 doğumlu, mesleğine aşkla bağlı, tarzı olan bir saç eksperi. 
Mesleğe 2000 yılında başlasa da, bir sürü talihsizlik sonucunda aslında 2008 yılında LOREAL saç eğitimlerinde dikkatleri üzerine çekmiş. Saç şekillendirme konusunda en iyilerden biri olmuş ve Loreal bünyesinde uzun yıllar çalışarak boya konusunda uzmanlaşmış bir isim. Birçok kuaför gibi bildiklerim bana yeter diyenlerden değil. Yeniliğe açık, öğrenmeyi-araştırmayı seven, hedefleri olan, başarılı bir kuaför. Çok merak edip, hala bakmadıysanız instagram hesabı için TIK TIK

BEN KENDİSİYLE NASIL TANIŞTIM/ NELER YAPTIK? 
(Fotoğraf işlem başlamadan önce)
Kendisini instagramda fark ettim. Yaptığı saçları beğenmemek sanırım imkansız neyse ki, İzmir'e Kemal&Mustafa ekibinden ayrılıp, kendi salonlarını açan Karşıyaka-Atakent 
ENGİN-İSMAİL Kuaföre eğitim vermek için geleceğini öğrendiğim an, randevu kopartmayı başardım. Gerçekten başardım diyorum çünkü öyle büyük bir ilgi vardı ki şaşırdım. Öncelikle whatsappdan yazıştık. Öyle ki internette okuduklarımdan sonra fiyat konusunda korkuyordum çünkü ombre denince, fahiş fiyatlar duyuyoruz. Fiyat vermeyeceğim ama inanın fiyatlar, makul hem de çok makul. (Hatta gitmeden önce yanık görünümlü, paket izli uç balyajlar için ne kadar ödemeniz gerektiğini başka bir kuaföre sorarak gidin anlayacaksınız)
Gittiğimde karşımda kibar, yaşından küçük gösteren ama profesyonel bir adam vardı. Öncelikle karşılıklı oturduk yüz hatlarımı, saçımı, konuşma, giyim, makyaj tarzımı inceledi hiç sorularla bunaltmadan, muhabbet arasında bunu yapması çok hoş. Yaşımı ve işimi sordu ki; bu da yapacağı saç tarzının size uyup uymamasıyla ilgili. Ne istediğimi sordu ve onun ne istediğini konuştuk. Volkan KARTAL 'a elinizde bir modelle gidip, işte bu diyemiyorsunuz size yakışmayacağından eminse saçınıza el sürmüyor. 

Geçiyoruz kuaför koltuğuna ve başlıyoruz önce PİGMENTASYON diyor. Yani saçınızda boya varsa, kötü-akmış-soluk görünen renkleri nötrleme işlemi. Ardından KIRMA saç dipleri çok koyu kişilerde rengi 1-2 ton açma işlemi. Bu boya değil diyor ve ekliyor bu bir yağlama işlemi. Düşük dozda boya ile yağ karışımını saç diplerinize sürüp en fazla 15-20dk bekletiyor ve sonuç mükemmel. Ayrıca saç uçları ve diplerde hiç bir extra yıpranma olmadan. Sonrasında geçiyoruz OMBRE yani renklerin geçişi işlemi. 
Bu sırada Volkan Bey'e soruyorum 
Neden Ombre, bu kadar tuttu, neden sizinle bu kadar özdeşleşti? Ombre demek, Volkan Kartal demek derken, gülüyor ve ekliyor çünkü doğal duruyor, yanık-yıpranma yok, paket izi yok, uzun zamanlara, farklı günlerde işlemlere gerek yok, en fazla 2-3 saatte işlem bitiyor. Ve üzerine basa basa belirtiyor "ben boya yapmıyorum, ombre yapıyorum" 
KRAPE BALYAJ, OMBRE DEĞİLDİR! 
Krape balyaj diye telefonlar geliyor, ben balyaj yapmıyorum diyor. Farkı ne diyorum işlem farklı- boyası farklı diyor, yağdan tekrar bahsediyor ve en önemli fark; doğru uygulanan bir ombre, asla saçı yıpratmaz!
NEDEN OMBRELER HEP SARI? 
Ben hep sarı yapmıyorum sayfamda bakırlar-kahveler ve kızıllar da var ama Türk kadınının %94ü sarışın olmak istiyor diyor ve ekliyor, her tene yakışan bir sarı tonu var önemli olan, onu tutturabilmek!
PEKİ YA YIPRANAN-UZAMAYAN SAÇLAR İÇİN NE ÖNERİRSİNİZ?
Yanlış bakım da saçı yıpratır. Her bulup duyduğunuzu kullanmak yerine, saç ürünlerini seri halinde kullanın. Şampuan-krem-maske-serum hepsi aynı marka olursa düzenli kullanımda inanın saçınız farkeder. Saçı nemlendirmek ve nemli tutmak önemli.
MAKAS KUAFÖR- AHMET ÇOBAN ve fiyatları hakkında ne düşünüyorsunuz?
Türkiye'de rakibim dediğim tek insan kendisi. Egolarım yok rakip önemlidir insanı hırslandırır. Ombre dediğiniz anda Türkiye'de 2isim var ben ve o! 
Ticaret zihniyetini takdir ediyorum. Fiyatlarına herkes pahalı diyor ama bilmiyorum ben çok daha üst kalite boyalar kullanıyorum. Bu işi maliyete dökersek; onun istediği fiyatlar biraz daha pahalı olabilir.
KENDİ SALONUNUZU AÇINCA, FİYATLAR DEĞİŞECEK Mİ?
Hayır, ben böyle de kazanabiliyorum fiyatlarda üst düzey bir artış görmeyeceksiniz. 
Çünkü ben hem hem halktan, hem de ünlüler dünyasından bayanların güzelliğine güzellik katıyorum. Sadece ünlü dünyasına hitap etmek isteseydim, astronomik rakamlar isteyebilirdim.

Saça krape atarken, o kadar ince bir saça boya sürüyor ki, aralarda ışıltı gibi kalacak herhalde diye düşünüyorum. Volkan bey yanında bir de, çalışma arkadaşlarından biri olan Gökhan'ı getirmiş. Gökhan uzun zamandır Volkan Bey'in yanında ayrıca İzmir'e salon açılma fikri gündemde belki Gökhan'ı İzmir'de görebiliriz :) "Onunla çalışmak-öğrenmek çok keyifli diyor çünkü bildiğini paylaşıyor, kendine saklamıyor"
Gökhan Krapeleri açarken, ben de saçlarımı merak ederken,Volkan Bey ile muhabbete devam ediyorum. 
İzmir'e tekrar gelecek misiniz derken, uzun bir süre gezici kuaför olmak yok diyor. 
Ben size geldim şimdi sıra sizde, İstanbul Bahçeşehir 3A Kuaförde çalıştığını fakat Nişantaşın'da kendi salonunu açmaya hazırlandığından bahsediyor. 
Yoğun bir sürece gireceğini, ayrıca gerekli eğitimlerden sonra franchising vereceğini anlatıyor. Ankara- İzmir ve Çorlu' da şimdiden ismini halka duyuran biri ve talep çok fazla. Türkiye'de adını herkese duyurduktan sonra, yurt dışında salon açmak istediğini anlatıyor.

Vee saçlar bitiyor Gökhan düz fön çekiyor hem de tam kurutmadan ıslak saça, bu saçı daha az yıpratır, ayrıca çeken kişiyi de çok yormaz ama normal fönden 10dk kadar daha uzun sürer diye de açıklıyor.
 Düz fön bitince Volkan bey elinde şekillendiriyi alıp, imzam dediği iri su dalgalarını yapıyor. Ben renge aşık oluyorum ve tüm salon saçlarımdaki değişime şaşırırken, ben teşekkürler diye diye ve 32 dişimi göstererek salondan çıkıyorum.
SAÇLARLA 2.GÜN: Saçlar yıkandı, havlu boyama, uçlarda kopma, yıpranma- düğümlenme gibi sorunların hiç biri yok. 

Şimdi de önce; ENGİN&iSMAİL Kuaföre, Volkan Beyi getirdikleri için, Gökhan ve salondaki adını unuttuğum diğer arkadaşa (kusura bakmasın artık) saçlarımı sabırla taradıkları ve fönledikleri için, ve tabii ki Volkan Bey'e, işini saygı ve aşkla yaptığı, böyle güzel sonuçlarla herkesi şaşırttığı için çok teşekkürler. 
Herkesin eline emeğine sağlık

ENGİN&İSMAİL KUAFÖR Adres: Karşıyaka-Atakent Tansaş Sokağı 3440/3 sk.8c
Tel: 05547760813

Hazır olun kızlar; Volkan KARTAL ismini daha uzuun seneler duyacağız ;)

3 yorum:

  1. Keşke geldiğini daha önce duysaydim, saçlarına bayıldım. Hem çok doğal hem de sana yakışmış fulyacim. Umarım Volkan Bey e denk geliriz bir gün :)

    YanıtlaSil
  2. canım cok guzel olmus yerini anlayamadım tam olarak tarif edebilir misin ?
    karsıyaka-semikler minibusleri onunden geciyor mu ?

    YanıtlaSil

Yorum :