25 Haziran 2013 Salı

#DİREN İNSANLIK

4 haftadır ülkede malum olaylar çok karışık resmen ilan edilmese bile iç savaş yaşadık, gördük!Toma, panzer ve biber gazlarıyla yakinen tanıştık, 3ağaç meselesi değil; iktidara, hükümete, var olan düzene karşı bir direniş başlatıldı hala da devam etmekte...Tüm bu olaylar olurken; bana neden yazmadığımı soran insanlar oldu, blogu takip eden az kişi var biliyorum ama bloğun içeriği benim dünyam olsa da genel içerik, kadın-erkek ilişkileri üzerine. Bu sebeple gelişen bu olayları yazmak yerine daha çok meydanlarda ve sosyal medyadan takip edip,katılmayı daha uygun bulduğumu öncelikle açıklamak istedim.

Bu kadar olay olurken, en fazla dikkatimi çeken fotoğraflar; meydanlarda elele biber gazı ve polislerden kaçan hatta üstünde gelinlik-damatlıkla meydanlara akan çifler oldu. Gerçek sevginin böyle bir gücü var!Zaman-mekan-eylem dinlemiyor, birlikte olmak yetiyor hatta pencere ve balkonlarından yanyana tencere tava çalan yaşlı çiftler bile gördüm. Bence vatan-millet sevgisi, siyasi düşünceler, Atatürk saygısı bir yana "Hastalıkta, sağlıkta, iyi günde, kötü günde" diye ettikleri yeminin hakkını verdiler.İtiraf ediyorum ki; ayrı ayrı hepsini çok kıskandım, çok imrendim ilişkilerine, siyasi görüşleri zıt bile olsa birlikte direnmelerine ...



Tüm bunları görünce sevgi, saygı ve aşkla bazı şeyler çözülmez mi acaba diye düşünmeden edemiyorum. Tencere Tava eylemleri yerine sarılma, elele tutuşma eylemleri gerçekleştırmek daha etkili olabilirdi sanki? 10 dakika sarılmayla, elele tutuşmayla sevginin gücüyle olaylar bu boyuta varabilir miydi? Ne zaman sevgiden, anlayıştan yoksun kaldık, ne zaman yalnızlaştık, ne zaman insani duyguları unuttuk  bu kadar?

KAHROLSUN BAĞZI ŞEYLER ... #Direnİnsanlık



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum :