11 Mayıs 2014 Pazar

ANNE GÜNÜ

ANNELER GÜNÜ
Ben bu tarz özel günlere karşı olan insanlardanım. 
Yıllarca babalar gününü dedesiyle, sevgililer gününü evde
ailesiyle geçirmiş bir insan olunca malesef böyle günlerin 
anlamını pek sorgulamıyor insan!
Böyle günlerde annesi-babası olmayan buruk-eksik insanlar
erken yaşta anne olmuş,  annelik sorumluluğunu alamamış 
ya da kendi isteği dışında anne olan kadınlar geliyor aklıma...
Bu yüzden bu sevgiyi yaşayanlar kadar yaşamak isteyip,
yaşayamayan kadınlar ve çocuklar var malesef.
Ben erken yaşta babasını kaybetmiş, çalışan bir annenin
çocuğuyum. Babaanne-anneanne desen onlarda sizlere ömür.
Durum böyle olunca erken büyüyor insan.
Oysa siz bilmezsiniz annem benden önce 3 kardeşinin annesidir.
Çünkü erken yaşta annesini kaybetmiş,  babasına-kardeşlerine 
Annelik yapmış, evliliğinin 7.yılında kocasını kaybedip, 2 çocukla
genç yaşta kocasız kalmış, bir daha evlilik falan düşünmemiş, memur
maaşıyla, kimseye boyun eğmemiş bir kadın benim annem.
Ben ataerkil yapının değil,  anaerkil yapının kızıyım bu yüzden. 
Böyle güçlü bir annenin kızı olunca gerektiğinde adam olmasını da
yine annemden öğrendim. 
Erken büyüyüp kimselere naz-kapris yapmadan büyümek sorumluluk
yüklüyor insana... Ev-mutfak işlerini erkenden öğrenip, ana kuzusu
nazlı erkekleri garipsiyorsun vs...
Kadın-Erkek eşitliğine hatta kadının çok daha güçlü olduğuna, 
inandım ben, çünkü 30 yıllık hayatımda bunu her gün gördüm.
Eğitimli ya da çok fedakar annelere bir bakın tek dertleri, "evladım
okusun, ben yanında olamazsam da, çocuğum hayata tutunsun"
Nasıl bir anne baba olursanız,  öyle çocuklar yetiştireceksiniz 
bunu hiç unutmayın. 
İyi ki o benim annem, iyi ki bana öğrettikleri var, iyi ki toz pembe
hayatlarda büyümedim, iyi ki güçlü anneler ve güçlü kızları var
çünkü onların da güçlü çocukları olacak biliyorum! 
Tüm güçlü kadınlar, annelik hormonu-bilinci-sorumluluğu taşıyan
tüm kadınlar iyi varsınız, hep var olun ve bu dünya için güçlü 
çocuklar yetiştirin. 
Doğurmak değil,  bir çocuğu insan edebilmektir annelik!
Bu sevgilerin-emeklerin hiç biri de tek güne sığmaz unutmayın

3 yorum:

  1. Merhaba, fulya.org domaini satılıktır. İlgilenirseniz iletişim için mail: edebiyatci44@gmail.com

    İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
  2. doğrucu dominant kadınlar yani biz kaynanayı bile çekip çeviririz de yine de kıymetimiz bilinmez ya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hak yememek, hakkını yedirmemek, kendini ve sevdiklerini ezdirmemek, kimseyi ezmemek en büyük meziret, bu hayatta

      Sil

Yorum :